Jag flyttar!

Sååå. Som en del vet, en listat ut eller hört på omvägar och som resten av er uppenbarligen inte har koll på: jag ska alltså flytta till fantastisk lägenhet nere i stan. En trea på 75 kvadrat med all lyx man kan tänka sig som student. Vi pratar diskmaskin, egen tvättmaskin och torktumlare, golvvärme och termostat så att jag själv kan reglera innetemperaturen. Den har en söt liten balkong med utsikt över Lunds vackra gamla tak och köket ska renoveras. Den är så himla fin och det känns så galet att den nu är "min"!

Min vy från sovrummet

Anledningen till att jag ska flytta suger dock. Återigen: en del av er vet, andra inte, men jag och M är alltså inte tillsammans längre. Mitt hjärta känns som att det slitits ut ur bröstkorgen, blivit bankad på med hammare, rullad i glassplitter och söndersliten i cirka tusen delar. Jag önskar att jag förstått, att jag kan vrida tillbaka tiden och ändra på allt, men det går inte. I början kunde jag varken äta eller sova, jag har varit arg, jag har varit tom. Nu försöker jag sluta önska att det blivit annorlunda - vi skulle ju bli gamla tillsammans! - för önskningar ändrar inget och fängslar mig bara i dåtiden, och istället blickar jag nu mot framtiden.

Jag har ingen aning om vart jag är på väg och jag ljuger om jag säger att jag är bekväm med det, men jag försöker tänka att tiden utvisar vad mitt hjärta brinner för och vill göra (lättare vissa dagar än andra). Så tack livet för utmaningarna du ger mig. Jag kan inte säga att jag alltid uppskattar det, men å andra sidan kan jag inte alltid påverka omvärlden på det sättet jag önskar heller. Ibland är det go with the flow som gäller, ibland kan man simma motströms.

Så nu vänder jag sida i boken och finner ett nytt kapitel. Det ska bli spännande att se vad som finns där. Tack för det som varit, och hej kära nya lägenhet, jag gillar dig redan!

Sol, värme och utflykter

Hej vänner! Kan ni fatta att det snart är sista veckan i juli? Det kan inte jag. Veckan som gick var en kort jobbvecka, så jag åkte hem till föräldrarna redan i torsdags kväll. Där blev jag upphämtad från tåget i Helsingborg och sedan gick vi en sväng och satte oss på en pub och åt middag. Supermysigt!

I fredags gjorde vi en cykelutflykt i Danmark. Vi tog båten över sunder till Helsingbör och där hyrde vi cycklar och tog oss via kusten till Hornbæck. Det blev därefter strandhäng, bad i stora vågor, vi åt glass och hade det enormt trevligt. En grymt bra utflykt som jag kommer minnas och bära med mig länge. Älskar den typen av utflykter.

I lördags åkte jag, mamma och farmor en sväng till Mio för att titta på soffor. Farmor hittade en som hon beställde, och jag hittade en som jag vill ha. Måste bara mäta så att den passar innan jag köper. Håll tummarna! Efter Mio åkte vi till mormor och hälsade på. Då åt vi mammas hemgjorda rabarberpaj (på mina hemodlade rabarber) och drack mitt hemgjorda iste. Det var så mysigt! På kvällen tog jag, pappa och mamma en sväng med båten ut mot Kullaberg för att se solnedgången och spana tumlare. Vi såg två stycken, de är så himla fina.

Idag kom jag hem till Lund igen ganska tidigt. Har en del att fixa, mäta och dona med. Det händer saker, jag berättar mer vid annat tillfälle!

Middag på Pub Ro i Helsingborg  torsdags!

Cykelutflykt i Danmark i fredags!

När vi körde och hämtade farmor i lördags körde vi förbi affären i lilla Jonstorp. Sverigedemokraterna hade ställt upp ett tält precis vid affären och jag blev så arg att jag ville stanna bilen och be dem dra åt helvete, det tog hela vägen in till Helsingborg innan jag lugnade ner mig. Alla åsikter har fan inte rätt att finnas i en demokrati. Fuck off SD.

Hittade en soffa jag ville ha på Mio, såå fin och skön!

Fika hos mormor!

Mys ute på havet i lördags kväll

Idag har jag sprungit det sista som fattades för att ha sprungit en mil en här veckan. Har bestämt mig för att springa 10 km per vecka, spelar ingen roll hur många eller få gånger, hur snabbt eller långsamt, sålänge det adderas ihop till 10 eller mer i slutet av veckan. Check på det även denna vecka!

Jag kan inte fatta att halva sommaren redan har passerat. Jag får panik, det känns som att det blev sommarlov igår ju. Alla dagar bara flyter samman till ett grått töcken, ingenting blev som jag hade planerat.

Jag har i alla fall haft en mysig helg hemma igen. Mamma och jag åt middag på Arilds vingård i fredags kväll, det var så otroligt mysigt, god mat och supertrevlig personal. I lördags slipade jag bordsskiva på ett gammalt matbord jag försöker rädda, och på eftermiddagen fikade vi lääänge hos farmor. På kvällen spelade vi massa kort. Idag har det blivit loppis, målande av bordsben samt båttur och bad. Vi avslutade kvällen med VM-finalen i fotboll, och sedan åkte jag hem till Lund igen för en ny arbetsvecka. Tack för en mysig helg ♥

God mat på Arilds vingård med mamma

Ute på spännande äventyr med alldeles för många val

Budade hem en jättefin klänning via Tradera

Fikade med farmor

Titta som det växer hos mamma och pappa!

Badade från båten

Målade bordsben, bordet blir över förväntan! Behöver oljas in efter slipningen, samt ett andra lager färg på benen, sen är det klart!

VM-final, alla är lika fokuserade, haha